Search

Negribu skaitīt kalorijas. Ko darīt?


Kā rīkoties, ja negribu skaitīt kalorijas?

Kaloriju skaitīšana var radīt nemieru - tas liek pārmēru koncentrēties uz to cik enerģijas ēdiens satur, ka aizmirstam veltīt laiku ēdiena garšai un smaržai.

Kā rīkoties, ja negribu skaitīt kalorijas?

Šodien gribu piedāvāt Tev dažus ieteikumus kā īsti būt, ja vairs negribās skaitīt kalorijas. Mēs mēdzam skaitīt gramus un kalorijas, jo tas sniedz šķietamu drošību par apēsto un kontroles sajūtu, tomēr daudzi cilvēki, kas to darījuši ilgtermiņā, jūtas satraukti vien dzirdot šo vārdu.


Ir nepieciešams posms, lai mazliet atveseļotos no tā – un uz laiku kaloriju tēma jānoliek malā. Pēc ilgāka laika, kas pagājis, kad esi iepazinis savu ķermeni – Tev nebūs problēmu arī veselīgi raudzīties uz šo informāciju, kas ir produktu uzturvērtība. Bet – tagad tā būs tikai informācija. Tā nebūs dogma par to cik Tev ir jāēd.

Sākumā Tev var būt grūti sākt uzticēties savam ķermenim. Tomēr tas ir iespējams un tas attaisnojas ar uzviju.



1. Sāc ēst tad, kad jūti fizisku izsalkumu. Izklausās smieklīgi vienkārši? Tā ir, bet šī ir bāze. Ja ēdīsi tad, kad esi izsalcis (nevis emociju vai citu sajūtu vārdā), Tu atrisināsi veselu kaudzi problēmu, jo izvairīsies no nemitīgas uzkošanas. Kā atpazīt savu izsalkumu – tas ir smalkais un brīnišķīgais sava ķermeņa atklāšanas ceļš. Sāc ieklausīties savos ķermeņa signālos pirms maltītēm. Visvienkāršāk ir sākt pirms pirmās dienas ēdienreizes – kad vēders ir tukšāks. Sajūti – kāda īsti ir fiziski sajūta, kad gribās ēst?

2. Kvalitāte pāri kvantiātei. Tas nozīmē, ka Tu vari ēst visu, bet koncentrējies uz produktu kvalitāti un to, lai tie sniedz Tev visu labāko, nevis lielu apjomu. Iedomājies vīnzini, kurš nogaršo dažādus vīnus, tiešām izgaršojot. Rīkojies līdzīgi ar ēdienu – no sirds iedziļinies garšā un izvēlies sev labāko. Labāk apēst īstu saldējumu, nevis 2x vairākus maz tauku. Ja Tev garšo trekns siers, apēd šķēli tāda, kas Tev patīk, nevis vairāk tāda, kas ir “diētisks”, bet Tev negaršo. 3. Iekļauj visus produktus, kas Tev garšo. Arī visus aizliegtos. Tas sasaucās ar 2. punktu, un jo vairāk sev ļausi ēst to, kas Tev garšo, jo patiesībā mazāk vēlēsies. 4. Izvēlies šķīvja principu. Tas ir brīnišķīgs princips kā vadīties savās maltītēs. Vienkārši, ērti un veselīgi – veids kā neskaitīt kalorijas, bet nodrošināt uzturu ar pienācīgu ēdienu. 5. Beidz ēst, kad jūti sātu.

Un šeit es nesaku – kad esi vēl izsalcis. Nē. Pie galda nākam, lai paēstu, tādēļ man vienmēr licies mazliet muļķīgs ieteikums celties, kad gribi vēl ēst. Tomēr mums visiem derētu pārregulēt savu sāta rādītāju, tas gan. Ja esi pieradis kārtīgi paēst, tad tas prasa mazliet laika, lai pierastu apēst kādu karoti mazāk. Sāta sajūta ir gara tēma, bet šobrīd teikšu tā – no galda celies, kad esi paēdis, tomēr vari vēl pakustēties. Tā, lai mierīgi vari pastaigāt un tomēr jūti apmierinājumu. Ja pavisam nezini, kad tas ir – Tu vari dažas karotes vienmēr atstāt un sarunāt ar sevi, ka ja pēc laika tomēr gribi vēl, Tu varēsi paēst. Jo tieši tā ir taisnība.

Jo ātrāk sapratīsi – Tu drīksti ēst, kad esi izsalcis un vari paēst, un vari ēst savus mīļākos ēdienus, jo mazāk gribēsi pārēsties un ātrāk gūsi mieru ar ēdienu.

Kalorijas nevajadzētu arī aizmirst - ir vērtīgi iepērkoties aplūkot etiķetes vai gatavojot apdomāt cik daudz un ko pievienot, bet kad sēdies pie galda, tad gan domā tikai par maltīti.

Šie principi var Tev palīdzēt, ja vēlies ēst dabiski, bez gramu skaitīšanas. Kalorijas ir vērtīga informācija, bet tieši tāpat arī Tavi iekšējie signāli, ar kuriem esi piedzimis.

Ķermenis ir gudrs – ir tikai jāsāk sev uzticēties.

0 comments