Search
  • Zane Krēsliņa

Cukīni - banānu mafini

Jāsāk ar atklātību - šī bija no receptēm, par kuru iekšēji nosmaidīju - ja izdosies, tas būs brīnums. Mana pieredze ar kabaču/cukīni pievienošanu ēdieniem ne vienmēr ir bijusi veiksmīga. Es pat teiktu, ka reiz mēģinot pagatvot olu kēksiņus ar šiem dārzeņiem, tā bija pirmā reize, kad kaut kas bija jāizmet. Tie abi ir ļoti mitri dārzeņi, un mēdz lietas sabojāt. Taču mana interese par dārzeņu pievienošanu dažādiem ēdieniem ir liela, jo jūtu, ka tas ir biežs klupšanas akmens - kā, lai apēd vajadzīgo daudzumu dārzeņu dienā? Protams, esošais daudzums receptē ir salīdzinoši niecīgs uz vajadzīgo dienas normu, tomēr tieši mazie solīši ir būtiski. Pa mazam gabaliņam, nemanāmi un esi attapies, ka dārzeņi ikdienā ir norma, un esi tos iemīlējis. Kā arī no racionalās puses - manā ledusskapī lūkojās viena 1/2 no vidēja izmēra cukīni un viens burkāns, un vēlme pēc kaut kā garšīga, bet tāda, kas arvien ir veselīgs un sastāvā draudzīgs. Ticiet vai nē, izdevās vieni lieliski mafini. Un izdosies arī jums.

Divi šādi kēksiņi satur tikai 220 kcal, un ietver 8g olbaltumvielu, kā arī, kas ir pats būtiskākais - 5.2g šķiedrvielu. Šķiedrvielu labās īpašības var slavēt un slavēt, bet pietiks, ka teikšu - tās nodrošina sāta sajūtu, kas ir būtiski. Rezultātā kēksiņi nav pārspīlēti saldi, garšo dabiski, un tas ir pats labākais ikvienā ēdienā. Sastāvā esošie banāni un ogas nodrošina garšu. Pie dabiskām garšām ķermenis ir jāpieradina. Ja ir ierasts lietot daudz salda, īpaši dažāda veida saldinātājus un tml., tad sākotnēji ir grūti izprast cita veida garšas. Bet tas ir iespējams. Tomēr, ja šos vēlaties kā saldu desertu - pievienojiet cukuru tik, cik roka nenotrīc. Sākam?



Vajadzīgās sastāvdaļas 16 vidēja izmēra kēksiņiem - *300g pilngraudu auzu miltu *1 liela ola *170g sarīvēta cukīni (Apmēram 1/2 no vidēja izmēra. Man bija dzeltenās šķirnes indivīds) *1 sarīvēts burkāns (70g) *230g jogurta (izmantoju melleņu Lakto Pro, bet droši var izmantot bezpiedevu variantu. Iespējams, tad būs nepieciešams pievienot vairāk cukura) *2 gatavi banāni (220g) * Trīs saujas mellenes (apmēram 100g, izmantoju saldētas) *30g cukura (vai pēc garšas) *Kārtīga deva kanēļa *1tk cepamais pulveris *1/2 tk dzeramā soda Pagatavošana -

*Bļodā rūpīgi sajauc visas sausās sastāvdaļas kopā - miltus, cukuru, kanēli, cepamo pulveri un sodu. *Citā traukā (lielākā) sajauc sarīvētus dārzeņus ar saspaidītiem banāniem, olu un jogurtu, un mellenes. * Pie mitrajām sastāvdaļām pievieno sausās, viegli sajauc kopā, bet nemaisa pārāk sparīgi. Pilda silikona mafinu formiņās un cep 200 grādos apmēram 30min. Vai arī, kamēr iedurot koka irbulīti kēksiņā, pie tā nepielīp mīkla. Kēksiņi būs blīvas konsistences un mazliet mitri. Tas arī viss. Ātri, veselīgi un, protams, viegli ievietot #lunchbox kā garšīgu uzkodu pie kafijas. Lai izdodas, Draugi!

0 comments

Recent Posts

See All

UZZINI PIRMAIS (NODARBĪBAS & MEDITĀCIJAS)

KONTAKTI

Nāc ciemos ! Mani var satikt pašā Rīgas centrā-

People Fitness Riga
Ernesta Birznieka Upīša 21E

Tāpat priecāšos saņemt ziņas, izmantojot kādu no sociālajiem tīkliem.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon