Search
  • Zane Krēsliņa

3 veidi kā pagatvo KĀLI.

Novembris. Ar ko jums tas asociējas? Vai ar 100 pelēkā nokrāsām? Vai ar lietu, kas tik uzstājīgi dalās lietus lāsēs ar mums un māju palodzēm, sijājot sevi stundām, dienām? Monotoni, nomierinoši. Gaisma aust vēlu un riet agri. Mēs lūkojam pēc sniega, bet tas mūs tur neziņā, un gaisma jālūko iekšā. Vēls rudens patiesībā ir jauks laiks, ko veltīt sev, laikam mājās un siltām maltītēm. Novembris ir arī laiks, kad var sākt uzglūnēt mulsums stāvot veikalā - kādus dārzeņus izvēlēties. Mieloties ar vissezonas tomātiem nav gluži sapnis, un jāteic - arī apnicīgi. Ziemai sperot soļus tuvāk, ir jāatzīst - laiks rakties pagrabos jeb vienkārši stiept roku veikalā pēc saknēm. Ir saknes, kas labi zināmas - kartupelis, biete. Taču pārītis nav guvušas lielu popularitāti, tādēļ vēlos jums piedāvāt vienkāršas, sezonālas idejas, kā apēst KĀLI. Izvēlēties sezonālus produktus ir ļoti izdevīgi, raugoties no dažādām pusēm. Gan garšas, gan finanšu. Tā ir iespēja krietni ietaupīt ģimenes budžetu, kā arī patiesi dažādot savu uzturu. Tas ir svarīgi, īpaši, ja vēl tikai cenšaties iemīlēt dārzeņus.

Mazie citplanētieši.Bet neskati vīru no cepures, garšīgs gan svaigs, gan pagatavots.

Piedāvāju 1 silto versiju un 2 svaigās - kāli nudien var ēst arī svaigu. Garšo labi arī sagriezts stienīšos. Viss vienkāršais ir ģeniāls. Sāksim! Krāsnī cepti kāļi ar āboliem.

Lieliski piestāvētu kā piedeva Ziemassvētkos.

Nepieciešams: *2 vidēja izmēra kāļi *2 vidēja izmēra āboli *Muskatrieksts *1 TK šķidra medus *Šķipsna kanēļa *Šķipsna sāls *Olīveļļa

Pagatavošana: *Sakarsē krāsni 200 grādus karstu. Kamēr silst, nomizo kāļus, sagriež pusripiņās. *Sagriež daiviņās ābolu, serdi izņem. Mizu es atstāju, bet tas ir gaumes jautājums, kā arī abolu - ja no dārza, miziņa ir tikai bonuss. *Sajauc ābolus, kāļus ar eļļu, garšvielām, medu. Klāt pievieno nedaudz svaigi malta muskatrieksta, samaisa. Izklāp uz cepamās pannas vienmērīgi un cep apmēram 30min, līdz kālis mīksts. Šī ir ļoti forša, ziemīga piedeva pie gaļas vai veģetāriem ēdieniem. Nevajag baidīties no kanēļa pievienošanas, tāpat arī nedaudz medus - tas sniedz labu akcentu. Garša nav klasiski sāļa, bet saldskāba ābolu dēļ. Kāļa salāti ar apelsīna mīkstumu. Nepieciešams 2 porcijām: *2 nelieli kāļi *1 apelsīns *Ķirbju sēkliņas sauja *1ĒD olīveļļas (vai riekstu eļļa būtu izcili)

Pagatvošana: *Sarīvē nomizotu kāli uz rupjas rīves. *Apelsīnu pārgriež uz pusēm, un vienu pusi sagriež šķēlēs. Izfilē augļa mīksto daļu, jeb vienkāršiem vārdiem - nogriež mizu. *Sadala rīvēto dārzeni bļodiņās, pievieno apelsīna mīkstumu. *No otras augļa puses izspiež sulu, pievieno mazliet eļļas, sajauc un pārlej salātiem. *Pārber ar ķirbju sēkliņām. Gatavs! *Es nepievienoju sāli, jo man patika apelsīna svaigums un garšas šķita tīras, labas, taču jūs variet droši veikt savas variācijas. *Ja plānots ēst svaigu kāli, labāk izvēlēties neliela izmēra, ne tādus, kas šķiet pārauguši, tie var būt rūgti. Kāļu salāti ar burkāniem un jogurta mērci.

Nepieciešams 2 porcijām: *1 vidējs kālis *1 vidējs burkāns *2 ĒD grieķu jogurta (izmantoju Baltais 2%, šķiet vismazāk skābs. Vēl ļoti labs, maigs ir EKO baltais pez piedevām, vai treknāki grieķu jogurti.) *1 ĒD Graudainās sinepes *Sāls pēc gaumes

Pagatavošana: *Dārzeņus sarīvē rupji, sajauc ar jogurtu un sinepēm. Nogaršo - pievieno sāli, vai paildus jogurtu/sinepes. *Droši var pievienot smalki sakapātus lociņus vai citus zaļumus (dīgstus, piemēram.) Pavisam vienkāršas, pieejamas idejas, lai papildinātu uzturu ar vitamīniem, jaunām garšām un dotu iespēju Latvijas dārzeņiem arī. Dedzinām sveces, slēdzam iekšā gaismas, ēdam dārzeņus un gaidām gaišo ziemu, Draugi!

0 comments

Recent Posts

See All

UZZINI PIRMAIS (NODARBĪBAS & MEDITĀCIJAS)

KONTAKTI

Nāc ciemos ! Mani var satikt pašā Rīgas centrā-

People Fitness Riga
Ernesta Birznieka Upīša 21E

Tāpat priecāšos saņemt ziņas, izmantojot kādu no sociālajiem tīkliem.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon